Ajankohtaista

Kaikkiruokainen saa parhaiten rautaa

Värikäs, monipuolinen ja riittävä ruoka takaa energian ja ravintoaineiden saanniin. Kaikkiruokainen saa parhaiten myös rautaa rautaa. Jos väsymys kuitenkin painaa ja olo on uupunut, niin varsinkin naisten kannattaisi tarkistaa omat ruokailutottumuksensa.

Liha  on hyvä raudan lähde ja varmistaa riittävää raudan saantia ruuasta. Vähärasvaista liharuokaa kannattaa syödä pari kertaa viikossa ja maksaruokia pari kertaa kuukaudessa. Lihan ohella rautaa saa täysjyväviljasta, palkoviljasta ja kasviksista.

Lihasta ruuaksi

Lihasta ruuaksi

Lihasta saa hyvää ja maukasta ruokaa nopeasti ja vaivattomasti, mutta myös hitaasti hauduttaen. Parhaaseen lopputulokseen pääsee, kun valitsee sopivaa lihaa valmistettavaan ruokaan.

» Lue lisää

Liha ravitsemuksessa

Liha ravitsemuksessa

Maukas ja tasapainoinen ruokavalio tukee terveyttä ja hyvää oloa. Liha kuuluu monipuoliseen ruokavalioon ja on hyvä ravintoaineiden, erityisesti proteiinin ja raudan lähde.

» Lue lisää

Laatu ja turvallisuus

Laatu ja turvallisuus

Lihaketjussa tehdään jatkuvaa työtä laadun varmistamiseksi. Kuluttajalle laadukas ruoka on kotimaista, vastuullista, tuoretta ja maukasta. Laatua ovat myös ruoan puhtaus, terveellisyys ja eläinten kasvuolot.

» Lue lisää