Lihatiedotus keskittyy viestimään suomalaisesta lihasta

Julkaistu 15.11.2018

 

Lihatiedotus keskittyy viestimään suomalaisesta lihasta. Aiemmin lihan alkuperää ei ole tuotu esiin. Linjamuutos perustuu päivitettyyn viestintästrategiaan, jonka tavoitteena on uudistaa viestintää ja vastata aiempaa paremmin jäsenistön tarpeisiin.

Kotimaista ruokaa arvostetaan ja ruuan alkuperä kiinnostaa. Tietoa tuotantotavoista ja valmistusprosesseista kaivataan yhä useammin. ” Lihatiedotus pyrkii vastaamaan tähän tarpeeseen viestimällä suomalaisesta lihasta ja lihantuotannosta monin keinoin eri kanavissa”, kertoo toiminnanjohtaja Riitta Stirkkinen. ”Suomalainen liha on jäsenyrityksillemme tärkeää ja on luontevaa, että Lihatiedotuskin keskittyy suomalaiseen lihaan”, jatkaa Stirkkinen.

Uuden viestintästrategian mukaisesti Lihatiedotus edistää suomalaisen lihan arvostusta ja menekkiä tarjoamalla puolueetonta ja luotettavaa tietoa lihantuotannon turvallisuudesta, jäljitettävyydestä ja läpinäkyvyydestä sekä eläinten terveydestä ja hyvinvoinnista. Lisäksi kerrotaan lihan hyvästä ravintosisällöstä ja käyttömahdollisuuksista. Tavoitteena on, että lihasta käytävä keskustelu on positiivista ja rakentavaa ja että lihan asema suomalaisessa ruokakulttuurissa säilyy vahvana ruokakulttuurissa tapahtuvista muutoksista huolimatta.

Linjamuutos näkyy jo Lihatiedotuksen tänään avatuilla uudistetuilla verkkosivuilla, www.lihatiedotus.fi

Lisätietoja: Lihatiedotus, Riitta Stirkkinen, p. 050 560 2567, riitta.stirkkinen@lihatiedotus.fi

 

» Takaisin uutisiin